reklama

Z hmlistých dolín na vrch Strážov

Počas pracovného týždňa sa zvyknem tak intenzívne tešiť na víkend, že si ho často v predstavách neprimerane zidealizujem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Úplne sa vidím, ako si s ľahkosťou vykračujem malebnou prírodu a teplučké slnko a jemný vánok ma šteklia na tvári.

Aké veľké je potom moje rozčarovanie, keď v sobotu ráno pozriem z okna a očakávané slnko nikde. Namiesto toho hmla, oblaky, ba dokonca dážď.

Presne tak tomu bolo aj minulý víkend. Už- už som hádzala flintu do žita a chystala sa zaradiť tento deň do kategórie upratovacích, indoorových, študijných, povalačských. Našťastie, môj brat Andrej a priateľ Paľko nie sú z cukru, počasie ich len tak neodradí. Raz- dva preveria pár webkamier z našich hôr a už mi referujú, že oblačnosť by mala siahať asi do výšky 1150 m.n.m. Nad ňou síce visí ešte oblačnosť druhá – vysoká, ale nejaké výhľady by vraj predsalen byť mohli. Dni sú už krátke a vstali sme dosť neskoro a tak sa vyberáme aspoň na rýchly výstup na vrch Strážov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Náš výlet začína v dedinke Čičmany. Červená značka nás sprevádza hore dolinou.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pod nohami nám škrípe ľad a nad hlavami sa počasie mení každou minútou. Chvíľu sa zdá, že sa konečne objaví slnko, no modrá obloha vzápätí mizne za tenkou vrstvou oblačnosti.

Obrázok blogu

S narastajúcou nadmorskou výškou je príroda stále viac poznačená prichádzajúcou zimou. Kým u nás dole v meste nie je po snehu ani stopy, tu v lese si pripadám ako v zimnej rozprávke. Stromy sú už prezlečené do biela.

Obrázok blogu

Listnáče celkom nahé, ihličnany zelené aj v túto ročnú dobu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

V tom bielom opare krajina okolo nás vyzerá ako z obrazu niektorého z impresionistov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Čoskoro sa nám ukážu aj sľubované výhľady, konkrétne na neďaleký Kľak.

Obrázok blogu

Výstup nám trvá krátko, len niečo vyše hodiny. Naposledy som tu bola ako malé dievča, zapamätala som si ho oveľa náročnejší a dlhší. Preto som prekvapená, keď Andrej kričí, že už sme hore.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Pod nami sa dejú divy. Mám pocit akoby som sa pozerala do kotla, v ktorom striga varí svoje elixíry. Oblaky sa prevaľujú a miešajú, striedavo zahaľujú a odhaľujú dolinu pod nami.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Sem- tam sa v oblačnom elixíre zjaví malý záblesk, práve keď sa štipka slnečných lúčov, povestná tajná ingrediencia, premiesi s tajomnou masou. Chvíľku len tak ticho stojíme a dívame sa do magického kotla.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Letmý pohľad venujeme aj Kľaku, no nepríjemný studený vietor nás núti k urýchlenému zostupu.

Obrázok blogu

Musím uznať, že počasie nakoniec vôbec nie je také čierne, ako mi ráno pripadalo. A neuveríte, cestou dole sa dokonca na pár sekúnd ukázalo aj slnko.

Obrázok blogu

Mám pocit, že sobota mi chcela dokázať, že môže byť vydarená, aj keď nie je taká dokonalá, ako som si ju počas týždňa vysnívala. A ja zisťujem, že keď viete ako sa pozerať, nájdete niečo pekné v každom dni.

Martina Paulenová

Martina Paulenová

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  1 682x

Matka, manželka, lekárka, bežkyňa. Píšem o tom, čo som sa naučila pri výchove svojich dcér, čo som zažila počas behov po lesoch a kopcoch, o fungovaní ľudského tela. A niekedy len o celkom obyčajných drobnostiach. Zoznam autorových rubrík:  Veselo aj vážne o materstveZo životaNa zamyslenieZ medicínyNaše krásne SlovenskoBežeckéZ cestovania po sveteNajväčšia umelkyňa, prírodaZ rozprávania starých rodičovPutovanie po Nórsku - 2008Island 2010Alpy 2011Alpy 2012Alpy 2013Alpy 2015Wachau - Dolné RakúskoViedenské zápiskyZápadné pobrežie KanadyNezaradenéSúkromnéTuristika s deťmi

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu