reklama

Osnica - po kolená v snehu a výhľady až do Tatier

Je mrazivé ráno. Celú noc bolo jasno, zem sa v noci poriadne schladila. Pri dýchaní ma šteklí v nose a z úst mi stúpa obláčik pary. Začiatky zimných túr bývajú kruté.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Hoci mám rukavice, stále hýbem prstami, aby som sa zbavila toho nepríjemného pichľavého pocitu, ktorý mi koluje v žilách. Viem, že pohyb ma postupne zahreje. Len keby to toľko netrvalo...

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Dole v meste sa sneh dlho neudržal, často sa len dotkne zeme a hneď bez stopy mizne. Tu v horách je úplne iný svet. Snehu po kolená, stromy obťažkané bielou perinkou, s konármi sklonenými až k zemi.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Po dlhých dňoch ako z čiernobieleho filmu, konečne vidíme aj iné farby ako odtiene bielej a sivej. Obloha je taká modrá, až z toho bolia oči.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Túry v zime obvykle trvajú o čosi dlhšie než v lete. V hlbokom snehu treba nohy zdvíhať vysoko do výšky ako bocian. Na ľade občas krok vpred znamená posun o pol metra dozadu. A v zimnej bunde sa cítim ako matrioška, nemotorná a pomalá.

V sedle Medziholie premýšľame, kam ďalej. Láka nás Veľký Rozsutec, no obávame sa šmykľavých skál, navyše mačky zostali doma v skrini. Vyberáme sa preto na vrch Osnica, z ktorého budeme mať krásny výhľad na Stoh aj Rozsutec.

Obrázok blogu

Sneh, ktorým sa brodíme, je čistučký, naozaj snehobiely. Slnko usilovne opiera svoje lúče do svahov a tie sa ligocú ako posiate diamantmi. Žmúrimi oči. Kedysi v detstve som verila, že sú to naozajstné drahokamy. Naháňala som ich, hľadala, no ani jeden sa mi nikdy nepodarilo nájsť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Krišťáľovočistý je aj vzduch, vyfúkaný studeným vetrom. Dnes vidíme, aké maličké naše Slovensko v skutočnosti je.

Obrázok blogu

Zopár dolín a ste v Tatrách. Dnes sa nám zdajú tak blízke, že by som bola ochotná vybrať sa tam pešo.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na druhej strane vidíme Stoh a Veľký Rozsutec. Sú to síce susedia, no presné protiklady. Rozsutec zubatý a nedostupný, Stoh ako kôpka múky, ktorú k nemu ktosi ledabolo vysypal.

Obrázok blogu

Keď schádzame dole, stretávame tieň, ktorý sa plazí opačným smerom ako my, hore k vrcholkom kopcov. Kým my už sme v tme, Stoh, Rozsutec a Osnica sa ešte kúpu v zlatistom svetle.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Nepotrvá dlho a zlatá sa premení na oranžovú, ružovú a červenkastú. A potom sa biela krajina ponorí do ďalšej mrazivej noci. 

Martina Paulenová

Martina Paulenová

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  1 682x

Matka, manželka, lekárka, bežkyňa. Píšem o tom, čo som sa naučila pri výchove svojich dcér, čo som zažila počas behov po lesoch a kopcoch, o fungovaní ľudského tela. A niekedy len o celkom obyčajných drobnostiach. Zoznam autorových rubrík:  Veselo aj vážne o materstveZo životaNa zamyslenieZ medicínyNaše krásne SlovenskoBežeckéZ cestovania po sveteNajväčšia umelkyňa, prírodaZ rozprávania starých rodičovPutovanie po Nórsku - 2008Island 2010Alpy 2011Alpy 2012Alpy 2013Alpy 2015Wachau - Dolné RakúskoViedenské zápiskyZápadné pobrežie KanadyNezaradenéSúkromnéTuristika s deťmi

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu