reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martina Paulenová

Martina Paulenová

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  313
  •  | 
  • Páči sa:  1 695x

Matka, manželka, lekárka, bežkyňa. Píšem o tom, čo som sa naučila pri výchove svojich dcér, čo som zažila počas behov po lesoch a kopcoch, o fungovaní ľudského tela. A niekedy len o celkom obyčajných drobnostiach. Zoznam autorových rubrík:  Veselo aj vážne o materstveZo životaNa zamyslenieZ medicínyNaše krásne SlovenskoBežeckéZ cestovania po sveteNajväčšia umelkyňa, prírodaZ rozprávania starých rodičovPutovanie po Nórsku - 2008Island 2010Alpy 2011Alpy 2012Alpy 2013Alpy 2015Wachau - Dolné RakúskoViedenské zápiskyZápadné pobrežie KanadyNezaradenéSúkromnéTuristika s deťmi

reklama

Zo života

Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu

Martina Paulenová

Ako som si zlým vlakovým spojením medzi Žilinou a Martinom nenechala pokaziť náladu

Prvý deň stáže v nemocnici vo vedľajšom meste mi kolegyňa vysvetlila, čo a ako.

  • 2h
  • Páči sa: 9x
  • Prečítané: 157x
  • 1
O superschopnostiach, ktoré som získala od svojich rodičov

Martina Paulenová

O superschopnostiach, ktoré som získala od svojich rodičov

Niekedy si predstavujem, že každý človek je ako superhrdina.

  • 22. aug 2023
  • Páči sa: 24x
  • Prečítané: 2 032x
  • 2
O slnku

Martina Paulenová

O slnku

Hovorí sa, že človek často zistí, aké je preňho niečo dôležité, až keď o to príde.

  • 28. feb 2023
  • Páči sa: 11x
  • Prečítané: 165x
  • 0
Sama na samote

Martina Paulenová

Sama na samote

„Nezabudni sem-tam priložiť do pece a ak niekam pôjdete, zamkni chatu."

  • 4. okt 2022
  • Páči sa: 20x
  • Prečítané: 1 486x
  • 0
Blato

Martina Paulenová

Blato

V rádiu som započula, že vedci odhalili akúsi tajomnú baktériu žijúcu v blate. Primiešali ju do stravy laboratórnym myšiam a z tých sa razom stali šťastné laboratórne myši, plné elánu do života a odhodlania niečo dokázať.

  • 20. apr 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 413x
  • 2
reklama
Triedim skriňu

Martina Paulenová

Triedim skriňu

Triedim skriňu s oblečením. Zapáčil sa mi minimalizmus. Rada by som svoj šatník premenila na miesto, v ktorom každý kus oblečenia bude mať dôstojný priestor na život, bude poznať svoj účel a pravidelne sa dostane na čerstvý vzduch

  • 6. apr 2021
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 698x
  • 1
Ako som vďaka pandémii nemusela behať po úradoch

Martina Paulenová

Ako som vďaka pandémii nemusela behať po úradoch

Myslela som si, že prechod z materskej na rodičovskú dovolenku bude podobný prechodu z detstva do dospelosti. Oficiálne sa to síce stane zo dňa na deň, no tá zmena bude taká nenápadná, že ju ani nepostrehnem.

  • 9. mar 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 338x
  • 0
Beh obyčajným mestom v neobyčajných časoch

Martina Paulenová

Beh obyčajným mestom v neobyčajných časoch

Keď sa mi začínalo zdať, že sa zamotávam do jednotvárnosti svojich dní, zvykla som vybehnúť niekam do prírody. Dnes však pre zmenu potrebujem celkom opačnú zmenu. Okolité lúky a lesy mi zovšedneli. Pôjdem do mesta.

  • 16. feb 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 333x
  • 0
Odpadnuté hniezdo

Martina Paulenová

Odpadnuté hniezdo

O pol deviatej sme začuli podozrivý zvuk. „Čo to bolo?“ pýta sa môj muž, asi len rečnícky, lebo mu musí byť jasné, že netuším rovnako ako on.

  • 16. sep 2020
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 449x
  • 1
Cestou do práce

Martina Paulenová

Cestou do práce

Mám strach z parkovania na preplnených parkoviskách. Nemám rada neoptimálne a dlhé cesty mestskou hromadnou dopravou s kopou neznámych ľudí v osobnej zóne. Možno preto som začala chodiť do práce pešo.

  • 27. jún 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 712x
  • 34
reklama
Hniezdo

Martina Paulenová

Hniezdo

Niekoľko dní po nasťahovaní do nového bytu sme zistili, že nebudeme bývať sami. V rohu okna sa objavilo niekoľko prilepených kúskov blata, ktoré neúnavnými preletmi medzi zemou a tretím poschodím donášal štíhly čiernobiely vták.

  • 3. jún 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 176x
  • 1
Mucha

Martina Paulenová

Mucha

Cez víkend sa u nás v byte zjavila mucha. Neviem, odkiaľ priletela. Vonku je sychravo, vyletieť na tretie poschodie kľučkujúc medzi kvapkami ľadovej vody asi nie je sranda.

  • 5. jan 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 170x
  • 2
Prečo behám

Martina Paulenová

Prečo behám

Zmorená prichádzam z práce. Zhadzujem z pleca kabelku a rozcvičujem si stuhnutý krk. Mám chuť ľahnúť si na gauč, zapnúť seriál a až do večera nehybne pojedať čokoládu. Namiesto toho však po rýchlej káve obúvam bežecké topánky.

  • 21. feb 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 819x
  • 6
Ráno za oknom

Martina Paulenová

Ráno za oknom

Za nádherný moment považujem, keď ráno, ešte v polospánku, otvorím okno. Po nočnom resete mám pred sebou 24 nepopísaných hodín a okolitý svet má prvú šancu určiť, aké budú.

  • 15. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 609x
  • 0
Len tak pre radosť

Martina Paulenová

Len tak pre radosť

Bolo to pred pár týždňami. Slnko, vôňa čerstvo vykľutých listov zmiešaná s pôvabnou čerstvosťou vzduchu aká býva len skoro na jar. Vykračujeme si so spolužiačkami, prvýkrát v sukničkách a šatoch, do nemocnice na hodinu interny.

  • 15. máj 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 408x
  • 5
reklama
My, ženy šoférky

Martina Paulenová

My, ženy šoférky

„Ach, žena za volantom..." Povie chlap tónom, akoby väčšia katastrofa ani neexistovala.  A my sa dotknuté obhajujeme, že to nie je pravda, že nám šoférovanie ide a že sú to len hlúpe predsudky.

  • 20. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 481x
  • 24
Stratené príbehy

Martina Paulenová

Stratené príbehy

Mala som šťastie, ktoré nemá každý. Poznala som svojich prastarých rodičov. Niekedy si vravím, škoda, že som bola taká malá a ani som si neuvedomovala, že je to niečo vzácne a nezvyčajné. Spoznať kúsok minulosti. Stretnúť ľudí, ktorí zažili veci, aké sa už teraz nestávajú, ktorí ma udivovali zvláštnymi slovami a príbehmi...

  • 15. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 262x
  • 6
Štyrikrát trochu lásky

Martina Paulenová

Štyrikrát trochu lásky

„Dobrý deň, don Štefan." Ja a moja kamarátka v kostole, obidve približne sedemročné. Pred nami veľký pán farár. „My sme sa vás chceli opýtať, či by u vás mohli mať svadbu naši Juraj a Zuzka. Myslíme, že sa budú chcieť brať." A on sa len smeje a prikyvuje. „Dobre, dobre dievčatká! Ale nech sa prídu ešte aj oni sami so mnou dohodnúť." Takto sme my dohodovali svadbu. A tí dvaja naozaj prišli a svadba naozaj bola.

  • 14. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 972x
  • 11
O tom, ako mi behanie zmenilo život

Martina Paulenová

O tom, ako mi behanie zmenilo život

Je to už taká moja, takmer každodenná, rutina. Len čo prídem zo školy, zhodím tašku a šup šup do bežeckého oblečenia. Rozcvička, hurá dole po schodoch a potom rýchlo von, na čerstvý vzduch. Rozbehnem sa do kopca popri našom paneláku. Cítim, ako sa mi zrýchľuje dych, srdce začína naplno biť a po celom dni stuhnuté svaly konečne dostávajú zabrať. Utekám ako o dušu. Na tvári cítim studený vzduch, cop mi preskakuje zo strany na stranu. Po tom čo skolím svoju tradičnú trasu som celá spotená a tvár mi horí.

  • 6. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 617x
  • 7
Roztomilá lovestory

Martina Paulenová

Roztomilá lovestory

Tento príbeh je o mojej 5ročnej sesterničke Lenke a jednej veľkej škôlkarskej lovestory..........................................................................................................

  • 13. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 040x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu