reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martina Paulenová

Martina Paulenová

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  311
  •  | 
  • Páči sa:  1 673x

Matka, manželka, lekárka, bežkyňa. Píšem o tom, čo som sa naučila pri výchove svojich dcér, čo som zažila počas behov po lesoch a kopcoch, o fungovaní ľudského tela. A niekedy len o celkom obyčajných drobnostiach. Zoznam autorových rubrík:  Veselo aj vážne o materstveZo životaNa zamyslenieZ medicínyNaše krásne SlovenskoBežeckéZ cestovania po sveteNajväčšia umelkyňa, prírodaZ rozprávania starých rodičovPutovanie po Nórsku - 2008Island 2010Alpy 2011Alpy 2012Alpy 2013Alpy 2015Wachau - Dolné RakúskoViedenské zápiskyZápadné pobrežie KanadyNezaradenéSúkromnéTuristika s deťmi

reklama

Na zamyslenie

Čo ma naučila guľovačka s deťmi

Martina Paulenová

Čo ma naučila guľovačka s deťmi

Aj keď obvykle neviem obsedieť, sú situácie, v ktorých mi je najprirodzenejšie len tak postávať.

  • 30. jan
  • Páči sa: 9x
  • Prečítané: 216x
  • 0
Zlý deň

Martina Paulenová

Zlý deň

Len čo otvorím oči, všimnem si kopu nezavesených poličiek v rohu spálne.

  • 9. jan
  • Páči sa: 19x
  • Prečítané: 562x
  • 1
Nežaluj!

Martina Paulenová

Nežaluj!

„Mamina, niektoré slová pani učiteľkám v škôlke nerozumiem,“ obráti sa na mňa Emka.

  • 12. dec 2023
  • Páči sa: 23x
  • Prečítané: 907x
  • 0
Ako som pri varení špenátu zistila, že dokážem viac, než som si myslela

Martina Paulenová

Ako som pri varení špenátu zistila, že dokážem viac, než som si myslela

Trvalo mi veľmi dlho, kým som sa prvýkrát odhodlala uvariť špenát.

  • 1. aug 2023
  • Páči sa: 20x
  • Prečítané: 748x
  • 3
O písaní

Martina Paulenová

O písaní

Zvykla som si myslieť, že každý dobrý spisovateľ je aj dobrým rečníkom a naopak.

  • 6. jún 2023
  • Páči sa: 11x
  • Prečítané: 198x
  • 2
reklama
O samote

Martina Paulenová

O samote

Dlho som verila, že samota je prejavom spoločenského neúspechu.

  • 16. máj 2023
  • Páči sa: 21x
  • Prečítané: 520x
  • 11
O nenápadných chvíľach, ktoré menia život

Martina Paulenová

O nenápadných chvíľach, ktoré menia život

Niektoré situácie nás zasiahnu presne do miesta, kde sídli schopnosť meniť seba a svoje postoje.

  • 14. feb 2023
  • Páči sa: 12x
  • Prečítané: 584x
  • 1
Viróza

Martina Paulenová

Viróza

Začalo ma bolieť hrdlo. Ba aj teplota mi stúpa. Asi budem chorá.

  • 7. feb 2023
  • Páči sa: 11x
  • Prečítané: 365x
  • 2
Žijem v prítomnosti?

Martina Paulenová

Žijem v prítomnosti?

Hoci sa môj mozog väčšinou tvári ako pragmatický logik, z času na čas mi predostrie myšlienku hodnú filozofa.

  • 1. nov 2022
  • Páči sa: 11x
  • Prečítané: 259x
  • 0
Päť vecí, ktoré som sa naučila od svojho manžela (a vylepšila si tým život)

Martina Paulenová

Päť vecí, ktoré som sa naučila od svojho manžela (a vylepšila si tým život)

Hovorí sa, že ste obrazom ľudí, s ktorými trávite najviac času.

  • 12. apr 2022
  • Páči sa: 37x
  • Prečítané: 1 928x
  • 0
reklama
O našich pohodových večeroch

Martina Paulenová

O našich pohodových večeroch

Už niekoľko dní končia všetky naše večery rovnako.

  • 15. mar 2022
  • Páči sa: 18x
  • Prečítané: 459x
  • 0
Pár myšlienok, ktoré nedokážem dostať z hlavy

Martina Paulenová

Pár myšlienok, ktoré nedokážem dostať z hlavy

Ktovie, prečo sa ľudia sobášia a plodia deti aj cez vojnu, napadlo mi raz.

  • 8. mar 2022
  • Páči sa: 19x
  • Prečítané: 583x
  • 0
O starenke s ťažkou taškou a pokazeným televízorom

Martina Paulenová

O starenke s ťažkou taškou a pokazeným televízorom

Blíži sa ku mne zhrbená postava opierajúca sa o palicu. Keďže som zvyknutá chodiť bez predpísaných okuliarov, na jej spoznanie využívam iné postupy ako bystrý zrak.

  • 23. mar 2021
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 591x
  • 3
Komu prasknú nervy?

Martina Paulenová

Komu prasknú nervy?

Hoci nový rok trvá už týždeň, u nás pred panelákom to vyzerá, akoby silvestrovské oslavy prebiehali včera.

  • 6. jan 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 771x
  • 8
Ako sme si zvykli na legíny a neónové tričká

Martina Paulenová

Ako sme si zvykli na legíny a neónové tričká

Mám kamarátku, ktorá starostlivo sleduje módne trendy. Nie tie slovenské, tie nikdy nie sú dosť aktuálne, ale svetové.

  • 22. apr 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 193x
  • 20
reklama
Prvé ráno ako doktorka

Martina Paulenová

Prvé ráno ako doktorka

Naša základná škola mala dve poschodia. Dole boli triedy pre prvákov až štvrtákov, hore sídlili „tí z druhého stupňa“.  Pamätám si, aký rešpekt vo mne druhé poschodie vzbudzovalo.

  • 30. aug 2016
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 7 189x
  • 20
Potravinový paradox

Martina Paulenová

Potravinový paradox

V supermarkete. Plno ľudí, každý do svojho košíka ukladá tovar od výmyslu sveta. Niečo kupujeme preto, lebo to potrebujeme, ale oveľa viac preto, lebo je to v akcii, lebo by sa nám to niekedy možno mohlo zísť, lebo sme to videli v reklame a musíme to vyskúšať alebo len preto, že nám to proste udrelo do oka.

  • 24. apr 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 358x
  • 6
Zuza

Martina Paulenová

Zuza

Zuza býva na našom sídlisku, hneď vedľa kostola, oproti potravinám. Má 17, ale keď sa kompletne namaľuje, ako to už ona zvykne, tipovali by ste jej aj vyše 20. Vlasy ako uhoľ, hoci ešte nedávno bola obyčajná tuctová hnedovláska. Teraz má od tuctovej ďaleko. Na krku reťaz, v nose piercing a že by sa na vás usmiala, to v žiadnom prípade.

  • 19. jan 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 164x
  • 6
Rada vidím deti naháňať sa vonku

Martina Paulenová

Rada vidím deti naháňať sa vonku

Áno, som vďačná za Internet, Facebook, Google, MP3ky... Za technológie vo všeobecnosti. Asi by som už bez toho všetkého nedokázala prežiť. No na druhej strane, neviete si predstaviť, aká som rada, že aspoň detstvo mi tieto vymoženosti ešte „neotravovali". Pri pohľade na mnohé dnešné deti...

  • 3. sep 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 093x
  • 19
Stíšme sa!

Martina Paulenová

Stíšme sa!

Počas celého dlhého roku sa nenájde mesiac tak nezvyčajný ako tento predvianočný. Nekonečný, tmavý, zasnežený, plný svetielok a ligotavých ozdôb. Mesiac, ktorý rozozvučí každého z nás.

  • 21. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 004x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu