reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Martina Paulenová

Martina Paulenová

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  311
  •  | 
  • Páči sa:  1 673x

Matka, manželka, lekárka, bežkyňa. Píšem o tom, čo som sa naučila pri výchove svojich dcér, čo som zažila počas behov po lesoch a kopcoch, o fungovaní ľudského tela. A niekedy len o celkom obyčajných drobnostiach. Zoznam autorových rubrík:  Veselo aj vážne o materstveZo životaNa zamyslenieZ medicínyNaše krásne SlovenskoBežeckéZ cestovania po sveteNajväčšia umelkyňa, prírodaZ rozprávania starých rodičovPutovanie po Nórsku - 2008Island 2010Alpy 2011Alpy 2012Alpy 2013Alpy 2015Wachau - Dolné RakúskoViedenské zápiskyZápadné pobrežie KanadyNezaradenéSúkromnéTuristika s deťmi

reklama

Naše krásne Slovensko

Ako som medzi dvoma kojeniami vyšla nad hmlu a videla slnko

Martina Paulenová

Ako som medzi dvoma kojeniami vyšla nad hmlu a videla slnko

Ako kojaca žena mám medzi dvoma kojeniami vždy maximálne tri hodiny času. Nie je to veľa, no postupne zisťujem, že ani málo.

  • 26. okt 2021
  • Páči sa: 52x
  • Prečítané: 3 667x
  • 14
Cez Široké sedlo so širokým úsmevom (a bez detí!)

Martina Paulenová

Cez Široké sedlo so širokým úsmevom (a bez detí!)

Cítim, že ma škriabe v hrdle. Ale nie, prečo teraz? Zajtra máme ísť na celodennú tatranskú túru. Po vyše roku.

  • 7. sep 2021
  • Páči sa: 13x
  • Prečítané: 473x
  • 0
Výhľady a divy prírody v okolí Folkmarskej skaly

Martina Paulenová

Výhľady a divy prírody v okolí Folkmarskej skaly

Po cestách necestách, cez polia a sviežo zelené lúky cestujeme z Prešova hlboko do jednej malebnej doliny, v ktorej je učupená dedinka Kojšov. Plánujeme výlet do, pre nás celkom neznámych, Volovských vrchov, na Folkmarskú skalu.

  • 11. máj 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 291x
  • 5
Jarný tajomný výlet na Súľovský hrad

Martina Paulenová

Jarný tajomný výlet na Súľovský hrad

Keď som sa pred asi troma týždňami vybrala na krátky výlet do Súľovských skál, radovala som sa z príchodu jari. Obdobia príjemných prívetivých teplôt, štebotania vtákov, rozkvitnutých kvetov, začiatku turistickej sezóny.

  • 7. máj 2018
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 898x
  • 4
12 mesiacov na vrchu Minčol

Martina Paulenová

12 mesiacov na vrchu Minčol

Na konci minulého roka som si dala záväzok, že v novom roku každý mesiac aspoň raz vybehnem na vrch Minčol neďaleko Žiliny.

  • 29. dec 2017
  • Páči sa: 1x
  • Prečítané: 4 888x
  • 11
reklama
Prírodné arborétum na Zádielskej planine

Martina Paulenová

Prírodné arborétum na Zádielskej planine

Keby som mala výlet v Zádielskej tiesňave popísať jedným slovom, bola by to pestrosť. Pestrosť prírody meniacej sa z kilometra na kilometer. A farebnosť kvetín, ktoré pokrývajú náhornú planinu nad tiesňavou ako dúhový koberec.

  • 4. jún 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 4 410x
  • 4
Kremenec, najvýchodnejší slovenský kopec

Martina Paulenová

Kremenec, najvýchodnejší slovenský kopec

Priznám sa, východ Slovenska nepoznám. Ako tak zreteľné predstavy mám asi po Košice. Ale čo je ešte východnejšie?

  • 8. máj 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 964x
  • 4
Poučný výlet cez Baraniarky a Kraviarske

Martina Paulenová

Poučný výlet cez Baraniarky a Kraviarske

Často sa zvyknem cez okno pozerať na Malú Fatru a predstavovať si maličkých človiečikov, ktorí sa tam kdesi túlajú, spotení štverajú na jednotlivé kopce a oddychujú v sedlách.

  • 9. mar 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 836x
  • 9
Osnica - po kolená v snehu a výhľady až do Tatier

Martina Paulenová

Osnica - po kolená v snehu a výhľady až do Tatier

Je mrazivé ráno. Celú noc bolo jasno, zem sa v noci poriadne schladila. Pri dýchaní ma šteklí v nose a z úst mi stúpa obláčik pary. Začiatky zimných túr bývajú kruté.

  • 19. dec 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 397x
  • 5
Ako sa na vrchu Skalka zdvihla opona

Martina Paulenová

Ako sa na vrchu Skalka zdvihla opona

Je typický jesenný deň, jeden z tých, ktoré len málokto označí za pekné. Oblačnosť a vlhkosť stopercentná, viditeľnosť ani zďaleka. A hoci neprší, dáždnik máte radšej stále pri sebe. Od striekancov z kaluží vás aj tak neochráni.

  • 13. nov 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 834x
  • 0
reklama
Keď sa jeseň predvádza (Sokolie - Malá Fatra)

Martina Paulenová

Keď sa jeseň predvádza (Sokolie - Malá Fatra)

Už niekoľko týždňov sa cítim ako v sne. Vonku je ticho, hmlisto, farby sú tlmené, vyblednuté. Oči si zvykli na mdlé tóny, mozog zabudol na podnety vymykajúce sa šedivému štandardu.

  • 6. nov 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 106x
  • 2
Ako som si s Kôprovským štítom vzťahy vylepšila

Martina Paulenová

Ako som si s Kôprovským štítom vzťahy vylepšila

Môj vzťah ku Kôprovskému štítu bol vždy tak trochu odmeraný.  Jednak preto, že som na ňom vlastne nikdy poriadne nebola.

  • 24. sep 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 050x
  • 5
Z doliny Bránica na vrch Pekelník

Martina Paulenová

Z doliny Bránica na vrch Pekelník

Počas sedavého pracovného týždňa sa v nás nahromadili také zásoby energie, že bolo takmer nevyhnutnosťou ísť ich niekde vypustiť. Hoci teploty toho dňa lákali skôr k polihovaniu pri vode, vybrali sme sa do Malej Fatry.

  • 18. júl 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 825x
  • 0
Zimné kráľovstvo v Malej Fatre

Martina Paulenová

Zimné kráľovstvo v Malej Fatre

Po slede niekoľkých mdlých dní bez slnka všetko nasvedčovalo tomu, že príde jeden deň azda o čosi krajší. U nás doma nastala mobilizácia.

  • 12. mar 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 298x
  • 1
Kysucké potulky

Martina Paulenová

Kysucké potulky

Aj obyčajné túlanie má svoje čaro. Nemusíte sa štverať na rešpekt vzbudzujúci vrchol, ani zdolať obdivuhodne veľa výškových metrov.

  • 26. feb 2016
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 712x
  • 1
reklama
Ako som v Malej Fatre videla slnko

Martina Paulenová

Ako som v Malej Fatre videla slnko

Za posledných pár týždňov som slnko videla tak zriedka, ako by šlo o úkaz veľmi nezvyčajný, ba až raritný. Či už som bola v Brne alebo doma v Žiline, dni som trávila v hustej bezútešnej hmle.

  • 28. dec 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 938x
  • 13
Z hmlistých dolín na vrch Strážov

Martina Paulenová

Z hmlistých dolín na vrch Strážov

Počas pracovného týždňa sa zvyknem tak intenzívne tešiť na víkend, že si ho často v predstavách neprimerane zidealizujem.

  • 2. dec 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 311x
  • 9
Ako sme z vrchu Čipčie na padáku zleteli

Martina Paulenová

Ako sme z vrchu Čipčie na padáku zleteli

Keď vám chlap prisahá, že vás vynesie až k oblakom, nie vždy je rozumné veriť mu. Ja som tomu svojmu uverila. A veru, svoj sľub dodržal.

  • 23. nov 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 297x
  • 0
Zbojníckym chodníkom do doliny Obšívanka

Martina Paulenová

Zbojníckym chodníkom do doliny Obšívanka

Keď ešte Juraj Jánošík v Terchovskej doline nejednému zemepánovi strach naháňal, skrýval sa vraj v okolitých horách a so svojou družinou pomedzi majestátne skaly žandárov preháňal.

  • 4. nov 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 264x
  • 3
Skoro ako v Dolomitoch (Sivý vrch)

Martina Paulenová

Skoro ako v Dolomitoch (Sivý vrch)

Je ráno, za oknom na pohľad sivé bezútešné počasie, hmla sa valí hore dolinou a my sa chystáme na Sivý vrch. Tušíme, že dnes sa nám slnko nebude dlho schovávať.

  • 16. okt 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 7 666x
  • 12
reklama
SkryťZatvoriť reklamu