reklama

O mojom spoznávaní Viedne

Spoznávanie nového mesta je ako postupné skladanie mozaiky. Na začiatku som vedela málo. Kde je hlavná stanica, ktorým metrom sa dostanem na intrák, aká električka ma dovezie k univerzite a ktorá do centra. Poznala som radnicu, operu a Stephansdom. Bolo to zopár kamienkov a ja som netušila, ako ich usporiadať, aby som tomuto dielu mohla hovoriť Viedeň.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Lepidlom mojej mozaiky sa stala moja závislosť, beh.

Zhodou náhod, hneď druhý deň po mojom príchode sa konal Beh nočnou Viedňou. Povedala som si, že práve takto sa s ňou začnem spoznávať. Štart bol priamo na nádvorí niekdajších pánov, možno práve tam, kde mávali odparkované svoje načančané koče. Rozbehať som sa išla jednou úzkou uličkou vystlanou šmykľavou dlažbou a tu zrazu slávny Stephansdom. Predstavila som si, ako sa asi musel cítiť chudobný roľník zo Slovenska, žijúci niekedy v osemnástom storočí, keď ho osud zavial až priamo pred brány cisára a keď zbadal túto ohromnú majestátnosť. Myslím, že sa mu podlamovali kolená. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spolu so mnou vybehlo ďalších devätnásťtisíc bežcov. To sa zas kolená podlamovali mne. Toľko Christianov, Hansov, Johan a Valerií som ešte pokope nevidela. No aj tak sa mi zdalo, akoby som bežala celkom sama. Vnímala som len Viedeň okolo seba. Operu, divadlo, parlament, všetky tie ulice a budovy, pohltená vírom hudby, svetla a radosti. Akoby mi mesto vravelo: " Vitaj, nech sa ti tu páči!"

Potešená parádnym úvodným behom, hneď na druhý deň som bežala opäť. Mojim partnerom bol Dunaj, utekal smerom na Bratislavu. To bolo pre mňa priďaleko, tak som sa s ním rozlúčila a bežala domov sama.

Deň po dni som spoznávala ďalšie tajomné zákutia a moja mozaika začala naberať čoraz ostrejší obrys. Miesta, ktoré som poznala len spoza okna električky alebo metra sa začali navzájom prepájať mojimi bežeckými trasami. Zistila som, že dokážem dobehnúť až na deviatu zastávku električky a dokonca ani stanica, kde prestupujem na to druhé metro nie je až tak ďaleko. A predstavte si, že keď som odbočila do tej kľukatej uličky pri parku, zrazu som bola pri obchoďáku, kde každý deň po škole nakupujem!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moje bežecké výpravy mi pomohli vytvoriť si vo vlastných predstavách podrobnú mapu tohoto neznámeho nového sveta.

A preto, keď sa ma niekto vo Viedni opýta: "Prosím Vás, nevedeli, by ste mi poradiť, kde nájdem...?", nezvyknem bezradne krčiť plecami.

Martina Paulenová

Martina Paulenová

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  1 683x

Matka, manželka, lekárka, bežkyňa. Píšem o tom, čo som sa naučila pri výchove svojich dcér, čo som zažila počas behov po lesoch a kopcoch, o fungovaní ľudského tela. A niekedy len o celkom obyčajných drobnostiach. Zoznam autorových rubrík:  Veselo aj vážne o materstveZo životaNa zamyslenieZ medicínyNaše krásne SlovenskoBežeckéZ cestovania po sveteNajväčšia umelkyňa, prírodaZ rozprávania starých rodičovPutovanie po Nórsku - 2008Island 2010Alpy 2011Alpy 2012Alpy 2013Alpy 2015Wachau - Dolné RakúskoViedenské zápiskyZápadné pobrežie KanadyNezaradenéSúkromnéTuristika s deťmi

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu