reklama

Národný park Garibaldi- takto som si predstavovala Kanadu

Hoci od Vancouvru nie sme ešte ani sto kilometrov, na mrakodrapy si už ani nespomenieme. Okolo nás sú hory, vidíme ich, nech sa otočíme na ktorúkoľvek svetovú stranu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Po príchode do Garibaldi Provincial Park hľadáme miesto, kde by sme mohli prespať. Keďže sme v požičovni áut dostali oveľa väčšie auto, ako sme očakávali, rozhodli sme sa, že časť nocí strávime priamo v ňom. Zistili sme, že nocovanie vo vlastnom aute je v Kanade povolené. Treba si ale dávať pozor, aby ste neparkovali na súkromnom pozemku alebo na parkovisku, kde dopravná značka nočné parkovanie vyslovene zakazuje. Už počas dňa prezeráme jednotlivé parkoviská a zisťujeme, že tých, kde je nočné parkovanie povolené, nie je zas až tak mnoho. Nakoniec sa utáborime priamo na východiskovom bode našej zajtrajšej túry k Elfin Lakes.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na parkovisko prichádzame až večer. Vonku je tma a poriadna zima. Narýchlo si umyjeme zuby a zamotáme sa do teplých páperových spacákov. Aj napriek tomu, že Paľko ma uisťuje, že takéto prespávanie je legálne, som nervózna. Nemôžem zaspať a moja predstavivosť pracuje na plné otáčky. Vždy, keď tmu ožiari svetlo prichádzajúceho auta, čakám, že nám niekto zaklope na okienko a vyhodí nás odtiaľto. Keď už konečne zaspím, prebudia ma kroky. Mám pocit, že sa niekto motá okolo nášho auta. Po všetkých tých značkách o divokej zveri, čo sme cestou videli, je už môj mozog úplne zblbnutý a ja som si stopercentne istá, že sa to okolo auta poneviera medveď. Odprisahala by som dokonca, že som počula jeho fučanie a dych. Ráno Paľkovi oznamujem, že pred autom určite máme kopec medvedích stôp. Som ochotná za to dať ruku do ohňa. No na moje veľké prekvapenie, žiadne stopy nenájdeme.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Elfin Lakes

Prvá túra v Garibaldi Provincial Park nás vedie k Elfin Lakes. Práve dnes je deň, keď sa počasie láme, oblaky sa premiešavajú v hlbokých dolinách a po dostatočnom úsilí slnka sa vlhkosť odparuje a pripravuje nám krásne počasie na ďalšie dni.

Kadibúdka s luxusným výhľadom :)
Kadibúdka s luxusným výhľadom :) 
Obrázok blogu

Po dňoch v dyme a neskôr v hmle sme nadšení každým kopcom, ktorý sa nám ukáže. Turistický chodník sa vinie chvíľku hore, potom zas dole. Pripomína mi to fotky z trekov v Nepále, kde sa cestičky hadia v dolinách obkolesené vysokými nedostupnými štítmi.

Obrázok blogu

Nekráčame ešte ani hodinu, keď pochopíme, že naša paranoja zo stretnutia s medveďom nebola neopodstatnená.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Aha, čierny medveď!“ kričí Paľko z ničoho- nič a pobáda ma, nech okamžite fotím. Kdesi v diaľke zbadám malú čiernu machuľku. Keďže nemám dioptrické okuliare potrebujem veľa domýšľania, aby som naozaj uverila, že sa práve dívam na naozajstného živého medveďa. Čakala som, že keď nejakého zbadám, asi sa zložím od strachu, ale takto z diaľky mi naše vzájomné stretnutie neprekáža. Možno je to mojou pochabosťou, možno neostrým zrakom, ale odvaha to určite nebude.

Cestou stretávame ešte jedného maca, opäť z bezpečnej vzdialenosti. Zanedlho okolo nás prebieha mladá Kanaďanka, usmiata, s bežeckým batohom na chrbte a celkom sama. Z medveďov si asi ťažkú hlavu nerobí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Elfin Lakes
Elfin Lakes 

Pri Elfin Lakes je idylický camp s krásnymi pohľadmi na okolité vrchy. Trošku mi je aj ľúto, že so sebou nemáme stan.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na drevenej tabuľke upozorňujú táborníkov, aby v stane nenechávali žiaden odpad ani jedlo. To sa uskladňuje vo vreciach na drevených stĺpoch, v dostatočnej výške, aby naň nedočiahla medvedia laba.

Obrázok blogu

Z hlavnej trasy, ktorá pokračuje do ďalšieho campu vzdialeného ešte asi 15 kilometrov, odbočujeme na vrch The Gargoyles. Potom rýchlo naspäť do nášho „ubytka“ v aute. Musíme nazbierať sily pred zajtrajšou túrou, ktorá bude zrejme jedna z najťažších na celej dovolenke.

Cestou na The Gargoyles
Cestou na The Gargoyles 
Obrázok blogu
The Gargoyles
The Gargoyles 
Obrázok blogu
Martina Paulenová

Martina Paulenová

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  312
  •  | 
  • Páči sa:  1 682x

Matka, manželka, lekárka, bežkyňa. Píšem o tom, čo som sa naučila pri výchove svojich dcér, čo som zažila počas behov po lesoch a kopcoch, o fungovaní ľudského tela. A niekedy len o celkom obyčajných drobnostiach. Zoznam autorových rubrík:  Veselo aj vážne o materstveZo životaNa zamyslenieZ medicínyNaše krásne SlovenskoBežeckéZ cestovania po sveteNajväčšia umelkyňa, prírodaZ rozprávania starých rodičovPutovanie po Nórsku - 2008Island 2010Alpy 2011Alpy 2012Alpy 2013Alpy 2015Wachau - Dolné RakúskoViedenské zápiskyZápadné pobrežie KanadyNezaradenéSúkromnéTuristika s deťmi

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu