reklama

Plánujem vydať mapu intenzity štrkového posypu na chodníkoch nášho sídliska

Trvalo takmer mesiac, kým som sa s Emkou prvýkrát odvážila opustiť územie nášho bytu. Bol začiatok zimy, vonku každým dňom prituhovalo a to malé stvorenie bolo také bezbranné, že čiapočku nosilo ešte aj doma.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Vybrať sa s ním do tej treskúcej zimy, to chcelo poriadnu prípravu.

Keď mala asi dva týždne, zopárkrát sme ju nechali naobliekanú spinkať pri otvorenom okne. Potom nasledovali niekoľkominútové pobyty v kočíku na balkóne, až sme jedného dňa usúdili, že je snáď už otužená dostatočne, aby zvládla krátku vychádzku po okolí.

Moje nadšenie bolo neuveriteľné, predstava, že po toľkých dňoch medzi štyrmi stenami konečne vyjdem na čerstvý vzduch, ma privádzala do eufórie. Bola som odhodlaná ísť na druhý deň kočíkovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo sa však nestalo, zrovna v tú noc zúrila poriadna snehová búrka, napadalo kopec snehu a podmienky na kočíkovanie neboli zrovna ideálne. Chvíľku sme aj váhali, či je dobrý nápad začínať novú éru práve v ten deň, no keď Paľko videl, ako veľmi sa už teším, fujavica-nefujavica, vyrazili sme.

Prvá prechádzka vyzerala ako polárna expedícia. Ešte stále snežilo, fúkal silný vietor a na chodníkoch bol čerstvý sneh. Okolo nás prechádzali usmiati ľudia na bežkách a nechápavo pozerali, kam sme sa to vybrali. Pretlačiť kočík cez tú ťažkú mokrú masu bolo náročným športovým výkonom. A Emka vo vaničke nadskakovala, akoby ležala na kapote traktora.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Od toho dňa som chodila kočíkovať každý deň a snehová situácia sa stále zhoršovala. Keďže som však iné kočíkovanie nepoznala, rýchlo som si zvykla na to, že občas úplne zapadneme, že prerážame zmrznuté masy snehu a že po prekonaní hoci aj krátkej trasy mám dva dni svalovicu. A Emília si zvykla, že pri zaspávaní veľmi výrazne poskakuje, natriasa sa a lieta v kočíku zo strany na stranu.

Problém nastal, keď sa snehová pokrývka začala z chodníkov postupne strácať. Fyzická náročnosť našich prechádzok sa síce výrazne znížila, začali však byť náročné psychicky. Emka totiž následkom zníženej frekvencie natriasania začala mať problém so zaspávaním a na začiatku každého výletu dlhé minúty plakala ako o život.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Začala som preto využívať štrk, ktorým boli chodníky posypané. Kočík na nich síce nenadskakoval ako pri rozrážaní snehových závejov, no jemné vibrácie Emku po určitom čase vždy upokojili.

Blíži sa koniec zimy a ľudia si postupne zametajú kamienky pred vchodmi. Moja situácia sa deň za dňom zhoršuje. V hlave mám načrtnutú presnú mapu intenzity posypu chodníkov na celom sídlisku a podľa nej plánujem naše trasy. Na posypaných úsekoch môžem spomaliť, ked sa dostaneme na hladký asfalt, maličká sa hneď začína mrviť a ja musím bežať ako o život na ďalší „bezpečný úsek“.

Jediné šťastie je, že cestárom jarné upratovanie chodníkov nejde priíliš od ruky a tak máme pri postupnom nenápadnom predlžovaní pozametaných úsekov možnosť nenásilne bojovať s Emkinou závislosťou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Odvykačky nikdy nie sú ľahké.

Martina Paulenová

Martina Paulenová

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  311
  •  | 
  • Páči sa:  1 673x

Matka, manželka, lekárka, bežkyňa. Píšem o tom, čo som sa naučila pri výchove svojich dcér, čo som zažila počas behov po lesoch a kopcoch, o fungovaní ľudského tela. A niekedy len o celkom obyčajných drobnostiach. Zoznam autorových rubrík:  Veselo aj vážne o materstveZo životaNa zamyslenieZ medicínyNaše krásne SlovenskoBežeckéZ cestovania po sveteNajväčšia umelkyňa, prírodaZ rozprávania starých rodičovPutovanie po Nórsku - 2008Island 2010Alpy 2011Alpy 2012Alpy 2013Alpy 2015Wachau - Dolné RakúskoViedenské zápiskyZápadné pobrežie KanadyNezaradenéSúkromnéTuristika s deťmi

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

19 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu