prirodne-arboretum-na-zadielskej-planine

Prírodné arborétum na Zádielskej planine

Keby som mala výlet v Zádielskej tiesňave popísať jedným slovom, bola by to pestrosť. Pestrosť prírody meniacej sa z kilometra na kilometer. A farebnosť kvetín, ktoré pokrývajú náhornú planinu nad tiesňavou ako…

4.6.2017 o 16:35 | Karma článku: 11,83 | Prečítané:  4044x | Diskusia: 4 príspevky
kremenec-najvychodnejsi-slovensky-kopec

Kremenec, najvýchodnejší slovenský kopec

Priznám sa, východ Slovenska nepoznám. Ako tak zreteľné predstavy mám asi po Košice.  Ale čo je ešte východnejšie?

8.5.2017 o 12:38 | Karma článku: 6,85 | Prečítané:  727x | Diskusia: 4 príspevky
poucny-vylet-cez-baraniarky-a-kraviarske

Poučný výlet cez Baraniarky a Kraviarske

Často sa zvyknem cez okno pozerať na Malú Fatru a predstavovať si maličkých človiečikov, ktorí sa tam kdesi túlajú, spotení štverajú na jednotlivé kopce a oddychujú v sedlách.

9.3.2017 o 19:19 | Karma článku: 8,38 | Prečítané:  2559x | Diskusia: 9 príspevkov
osnica-po-kolena-v-snehu-a-vyhlady-az-do-tatier
Martina Paulenová

Osnica - po kolená v snehu a výhľady až do Tatier

Je mrazivé ráno. Celú noc bolo jasno, zem sa v noci poriadne schladila. Pri dýchaní ma šteklí v nose a z úst mi stúpa obláčik pary. Začiatky zimných túr bývajú kruté.

19.12.2016 o 19:41 | Karma článku: 7,90 | Prečítané:  2102x | Diskusia: 5 príspevkov
ako-sa-na-vrchu-skalka-zdvihla-opona
Martina Paulenová

Ako sa na vrchu Skalka zdvihla opona

Je typický jesenný deň, jeden z tých, ktoré len málokto označí za pekné. Oblačnosť a vlhkosť stopercentná, viditeľnosť ani zďaleka. A hoci neprší, dáždnik máte radšej stále pri sebe. Od striekancov z kaluží vás aj…

13.11.2016 o 17:24 | Karma článku: 5,58 | Prečítané:  626x | Diskusia: 0 príspevkov
ked-sa-jesen-predvadza-sokolie-mala-fatra
Martina Paulenová

Keď sa jeseň predvádza (Sokolie - Malá Fatra)

Už niekoľko týždňov sa cítim ako v sne. Vonku je ticho, hmlisto, farby sú tlmené, vyblednuté. Oči si zvykli na mdlé tóny, mozog zabudol na podnety vymykajúce sa šedivému štandardu.

6.11.2016 o 8:47 | Karma článku: 7,88 | Prečítané:  928x | Diskusia: 2 príspevky
ako-som-si-s-koprovskym-stitom-vztahy-vylepsila
Martina Paulenová

Ako som si s Kôprovským štítom vzťahy vylepšila

Môj vzťah ku Kôprovskému štítu bol vždy tak trochu odmeraný.  Jednak preto, že som na ňom vlastne nikdy poriadne nebola.

24.9.2016 o 13:13 | Karma článku: 8,63 | Prečítané:  2850x | Diskusia: 5 príspevkov
z-doliny-branica-na-vrch-pekelnik

Z doliny Bránica na vrch Pekelník

Počas sedavého pracovného týždňa sa v nás nahromadili také zásoby energie, že bolo takmer nevyhnutnosťou ísť ich niekde vypustiť. Hoci teploty toho dňa lákali skôr k polihovaniu pri vode, vybrali sme sa do Malej…

18.7.2016 o 19:52 | Karma článku: 7,67 | Prečítané:  1929x | Diskusia: 0 príspevkov
zimne-kralovstvo-v-malej-fatre

Zimné kráľovstvo v Malej Fatre

Po slede niekoľkých mdlých dní bez slnka všetko nasvedčovalo tomu, že príde jeden deň azda o čosi krajší. U nás doma nastala mobilizácia.

12.3.2016 o 19:20 | Karma článku: 8,28 | Prečítané:  946x | Diskusia: 1 príspevok
kysucke-potulky

Kysucké potulky

Aj obyčajné túlanie má svoje čaro. Nemusíte sa štverať na rešpekt vzbudzujúci vrchol, ani zdolať obdivuhodne veľa výškových metrov.

26.2.2016 o 18:20 | Karma článku: 6,93 | Prečítané:  1528x | Diskusia: 1 príspevok
ako-som-v-malej-fatre-videla-slnko

Ako som v Malej Fatre videla slnko

Za posledných pár týždňov som slnko videla tak zriedka, ako by šlo o úkaz veľmi nezvyčajný, ba až raritný. Či už som bola v Brne alebo doma v Žiline, dni som trávila v hustej bezútešnej hmle.

28.12.2015 o 13:53 | Karma článku: 11,76 | Prečítané:  3792x | Diskusia: 13 príspevkov
z-hmlistych-dolin-na-vrch-strazov
Martina Paulenová

Z hmlistých dolín na vrch Strážov

Počas pracovného týždňa sa zvyknem tak intenzívne tešiť na víkend, že si ho často v predstavách neprimerane zidealizujem.

2.12.2015 o 20:11 | Karma článku: 11,32 | Prečítané:  3188x | Diskusia: 9 príspevkov
ako-sme-z-vrchu-cipcie-na-padaku-zleteli
Martina Paulenová

Ako sme z vrchu Čipčie na padáku zleteli

Keď vám chlap prisahá, že vás vynesie až k oblakom, nie vždy je rozumné veriť mu. Ja som tomu svojmu uverila. A veru, svoj sľub dodržal.

23.11.2015 o 21:20 | Karma článku: 9,47 | Prečítané:  925x | Diskusia: 0 príspevkov
zbojnickym-chodnikom-do-doliny-obsivanka

Zbojníckym chodníkom do doliny Obšívanka

Keď ešte Juraj Jánošík v Terchovskej doline nejednému zemepánovi strach naháňal, skrýval sa vraj v okolitých horách a so svojou družinou pomedzi majestátne skaly žandárov preháňal.

4.11.2015 o 19:19 | Karma článku: 8,74 | Prečítané:  931x | Diskusia: 3 príspevky
skoro-ako-v-dolomitoch-sivy-vrch
Martina Paulenová

Skoro ako v Dolomitoch (Sivý vrch)

Je ráno, za oknom na pohľad sivé bezútešné počasie, hmla sa valí hore dolinou a my sa chystáme na Sivý vrch. Tušíme, že dnes sa nám slnko nebude dlho schovávať.

16.10.2015 o 20:26 | Karma článku: 11,93 | Prečítané:  7133x | Diskusia: 12 príspevkov
tlsta-a-ostra-dve-velkofatranske-krasky
Martina Paulenová

Tlstá a Ostrá, dve veľkofatranské krásky

Slnečný septembrový deň, vraj ten najhorúcejší, aký kedy v septembri bol. Podľahneme nápadu, navštíviť dve krásky, dva vrchy vo Veľkej Fatre. Keď už má aj klimatizácia problémy, príroda si snáď poradí.

3.9.2015 o 19:26 | Karma článku: 11,28 | Prečítané:  12809x | Diskusia: 21 príspevkov

Hlbokým snehom na Kľak

Na nasledujúci deň hlásili krásne počasie. Hriech zostať sedieť doma. Prehováram priateľa a brata, nech vyrazíme niekam do hôr, no oni nie celkom zdieľajú moje nadšenie. „O 13:30 je hokej," vylezie z …

26.2.2014 o 19:51 | Karma článku: 11,27 | Prečítané:  1299x | Diskusia: 11 príspevkov
Martina Paulenová

Malou Fatrou cez dve ročné obdobia

Moja kamarátka Terezka vždy obdivovala naše fotky z hôr a hovorila, že ju niekedy musíme na taký výlet zobrať so sebou. Konečne sa podarilo. Na začiatku januára sme obidve boli na sviatky doma v Žiline a aj počasie,…

6.2.2014 o 21:46 | Karma článku: 11,06 | Prečítané:  1293x | Diskusia: 3 príspevky

Pestrofarebný výlet z Kraľovian do Párnice

Celý týždeň žijem v hluku a ruchu mesta. Ráno budík a potom motory áut, sirény, telefóny, reklamné zvučky, zatvárajúce sa dvere v autobuse, rádio, mixéry, mikrovlnky, upozornenia na sociálnych sietiach, kriky a…

16.10.2013 o 19:27 | Karma článku: 14,65 | Prečítané:  1499x | Diskusia: 7 príspevkov

Fotoochutnávka Žiliny

Kráčam večernou Žilinou. Slnko je nízko, s jemnosťou sa dotýka ulíc a budov. Tie sa v jeho dotykoch menia k nepoznaniu. Išla som tadiaľ už tisícekrát. A predsa každá chvíľa, každý poryv vetra prináša niečo nové, čo…

9.8.2013 o 22:05 | Karma článku: 7,79 | Prečítané:  925x | Diskusia: 2 príspevky